در شرکت آلومینا فرایند برنامه ریزی استراتژیک در سال 95 در سه سطح فردی، سازمانی و بیرونی با بيش از ۱۴ جلسه با مديران و رؤساي مستقل و جلسات دو سويه با آنها و همچنين با نظر خبره هاي شركت تدوين گشته و توسط مدیر محترم عامل به تمامي واحدها ابلاغ گردید
شرکت، در جاری سازی استراتژی ها جهت پايش شاخص ها و اقدامات استراتژيك خود از روش نورتون کاپلان و کارت امتیازی متوازن (BSC) استفاده می نماید.
بازنگری سند استراتژی شرکت مبتنی بر مدل دیوید انجام شده است.
مدیران شرکت با تاکید بر اهمیت نقش مأموریت، چشم انداز و ارزشهای سازمانی، در جلسات شورای مدیران، سخنرانی ها، مراسمات و با روشهای مختلف در اطلاع رسانی درون سازمانی، سعی در نهادینه کردن آنها می نمایند. جهت اطلاع رسانی و فراگیر شدن ارکان جهت ساز در تمام سطوح شرکت، فعالیت هایی چون تدوین کتابچه، طراحی، چاپ و نصب بنر، بارگذاری در اتوماسیون اداری و شبکه داخلی؛ انجام و جهت ایجاد انگیزه و هم افزایی بیشتر، مسابقاتی در این حوزه برگزار و توسط مدیر محترم عامل جوایزی به برندگان مسابقه اهدا گردید.