مدل بهره وری چهارجوبی را فراهم می آورد تا از طریق آن مفاهیم بنیادی بهره وری و کیفیت را در سازمان ها استقرار دهد. این مدل شامل معیارهای اصلی، زیر معیارها و نکات راهنما است که در دو بخش توانمند سازها و نتایج طراحی شده است. بخش توانمند سازها شامل مجموعه ای از برنامه ها، رویکردها، اجرای نظام ها و به کارگیری ابزارهای مدیریتی در جهت تحقق اهداف سازمان است. در بخش نتایج تاثیر این اقدامات در قالب شاخصهای عملکردی ارزیابی می شود.
همانطور که در شکل آمده مدل بهره وری ایمیدرو از ۸ معیار و ۲۳ زیر معیار تشکیل شده که شامل ۶۵ نکته راهنما در بخش توانمند سازها و ۶۸ نکته راهنما در بخش نتایج است.
معیارها و زیرمعیارهای مدل بشرح ذیل می باشد: 1- رهبری و استراتژی:
1-1- رهبری و فرهنگسازی
2-1- مدیریت استراتژی
3-1- بهبود مستمر و تحول سازمانی
4-1- مدیریت عملکرد سازمان 2- سرمایه های انسانی: 1-2- برنامهریزی و توسعه ساختار سازمانی
2-2- توانمند سازی، مشارکت و ارتباطات
3-2- نگهداشت و قدردانی از کارکنان 3- منابع سازمانی:
1-3- مدیریت تامین کنندگان
2-3- مدیریت مالی
3-3- تجهیزات، ساختمان، مواد و انرژی
4-3- مدیریت فناوری و دانش 4- فرآیندها، محصولات و خدمات:
1-4- مدیریت فرآیندها
2-4- طراحی محصولات و خدمات
3-4- تولید و تحویل
4-4- مدیریت مشتری 5- نتايج مشتریان:
1-5- شاخصهای برداشتی مشتریان
2-5- شاخصهای عملکردی مشتریان 6- نتايج جامعه:
1-6- شاخصهای برداشتی جامعه
2-6- شاخصهای عملکردی جامعه 7- نتایج کارکنان:
1-7- نتایج برداشتی کارکنان
2-7- نتایج عملکردی کارکنان 8- نتایج عملکردی بهره وری:
1-8- نتایج مالی و بهره وری
2-8- نتایج غیر مالی بهره وری