چهارجوبی را فراهم می آورد تا از طریق آن مفاهیم بنیادی بهره وری و کیفیت را در سازمان ها استقرار دهد. این مدل شامل معیارهای اصلی، زیر معیارها و نکات راهنما است که در دو بخش توانمند سازها و نتایج طراحی شده است. در بخش توانمند سازها مجموعه ای برنامه ها، رویکردها، اجرای نظام ها و به کارگیری ابزارهای مدیریتی در جهت تحقق اهداف سازمان است. در بخش نتایج تاثیر این اقدامات در قالب شاخصهای عملکردی ارزیابی می شود.
همانطور که در شکل آمده این مدل از ۸ معیار و ۲۳ زیر معیار تشکیل شده که ۶۵ نکته راهنما در بخش توانمند سازها و ۶۸ نکته راهنما در بخش نتایج است. مدل کامل در جزوه دیگری خدمت شما اراپه می شود. تنها اینجا ۲۳ زیر معیار آورده شده است. 1- رهبری و استراتژی:
1-1- رهبری و فرهنگسازی
1-2- مدیریت استراتژی
1-3- بهبود مستمر و تحول سازمانی
1-4- مدیریت عملکرد سازمان 2- سرمایه های انسانی:
2-1- برنامهریزی و توسعه ساختار سازمانی
2-2- توانمند سازی، مشارکت و ارتباطات
2-3- نگهداشت و قدردانی از کارکنان 3- منابع سازمانی:
3-1- مدیریت تامین کنندگان
3-2- مدیریت مالی
3-3- تجهیزات، ساختمان، مواد و انرژی
3-4- مدیریت فناوری و دانش 4- فرآیندها، محصولات و خدمات:
4-1- مدیریت فرآیندها
4-2- طراحی محصولات و خدمات
4-3- تولید و تحویل
4-4- مدیریت مشتری 5- نتايج مشتریان:
5-1- -شاخصهای برداشتی مشتریان
5-2- شاخصهای عملکردی مشتریان 6- نتايج جامعه:
6-1- شاخصهای برداشتی جامعه
6-2- شاخصهای عملکردی جامعه 7- نتایج کارکنان:
7-1- نتایج برداشتی کارکنان
7-2- نتایج عملکردی کارکنان 8- نتایج عملکردی بهره وری:
8-1- نتایج مالی و بهره وری
8-2- نتایج غیر مالی بهره وری